TÜRK TELEKOM REKLAM FİLMİ ANALİZİ (BİRLEŞME,FİBER HIZ)




Reklamın başlangıcı hoş.Sokakta yürürken çalışmaları gören yaşlı bir vatandaş,Türk Telekom adına görevli gence ne yaptıklarını soruyor,genç de Avea,TTNet ve Türk Telekom markalarının birleştiğini ve artık fiber gücün her yerde olacağını söylüyor.Yani,reklamın gerçekleştirilmesindeki ana sebepler reklam filminin başında,yalın anlatımla veriliyor.Fakat sorunlu kısımlar buradan sonra başlıyor.

Reklam filminde ABD'li hip hop müzik grubu The Black Eyed Peas'in 2005 yılında meydana getirdikleri Pump It şarkısı,sözleri değiştirilerek kullanılmış. Şarkı,popülaritesini fazlasıyla yitirmiş durumda,hatta Amerika'da bile hatırlanmıyor olabilir.Belki,kreatif ekip içerisinde sıkı bir Fergie hayranı vardır,kim bilir.

Farklı mekanlardaki farklı insanların ellerindeki cep telefonu,tablet ve laptoplarının fiber hızla buluşmaları tasvir ediliyor.Aşırı hız yüzünden bunları zor tutuyormuş gibi çeşitli hareketler yapılıp doğallıktan uzaklaşılıyor.Hatta,iş o derece ilerliyor ki dükkanındaki televizyonu açan berber,elinde tuttuğu kumanda yüzünden akıma kapılmış gibi gözüküyor.İnsan bir an için 'yoksa bütün elektronik cihazlar fiber hızdan nasibini alacak mı' diye düşünebilir.

Gösterilen mekanlar giderek daha kalabalık hale bürünmeye,hatta mekanlara sığılmayıp,sokaklara taşılmaya başlanıyor.Farklı sosyo-kültürel ve ekonomik katmandan insanlar işlerini güçlerini bırakıyor,toplumsal hareket psikolojisiyle dans olduğu tahmin edilen figürlerle ne kadar sevinçli olduklarını göstermeye çalışıyorlar.

Türkiye'den değişik manzaralar gösterilirken,dikkat çeken kısımlardan bir tanesi,Anadolu'nun çorak bir yerindeki yolda  -ki burası büyük ihtimalle Doğu ve Güneydoğu Anadolu- ilerleyen köy minibüsüne tanıklık ediyoruz.Hedef kitlenin dışına taşılarak,yaşadığı köy ortamında muhtemelen hayvancılık veya benzeri bir işle geçinmeye çalışan yaş ortalaması yüksek kişileri mutluluktan ağızları kulaklarına varmış şekilde görüyoruz. Ayrıca,bu kişilerin ellerinde üst model akıllı telefonların bulunması da çelişki yaratıyor.Bu insanların en son düşüneceği şeylerden bir tanesi,teknolojik atılımlardır. İsviçre'de yaşayan köylüler gibi gösterilmelerine gerek yoktu.

Tanınan şarkıcılardan Hadise,konserinde 'hazır mıyız' diyerek ikinci dalganın fitilini ateşliyor.Salonda eller cep telefonlarında,adeta moda girilmiş vaziyette sallanıyor.Reklamda oynayan ünlüler arasında futbol camiasından Rıdvan Dilmen ve Galatasaraylı futbolcu Wesley Sneijder de bulunuyor.Reklamın sonunda gerçekleşen kısa bir diyaloğun yanında reklamdaki diğer insanların yaptıkları burada da göze çarpıyor.Daha önceki Türk Telekom reklam filmlerinden aşina olduğumuz Güven Kıraç ve Öner Erkan devamlılık açısından yine var.

Reklam filminde fiber hızın toplumsal hayatta insanlara hangi konularda daha iyi imkanlar sunacağının belirtilmemesi büyük bir problem.Aynı öğelerin defalarca tekrar edilmesi de başka sorunlu taraf olarak karşımıza çıkıyor.Sonuç olarak da böyle bir eleştiri yazısı yazmak şart oluyor.

e.a.

Yorumlar