Reklamın
başlangıcı hoş.Sokakta yürürken çalışmaları gören yaşlı bir vatandaş,Türk
Telekom adına görevli gence ne yaptıklarını soruyor,genç de Avea,TTNet ve Türk
Telekom markalarının birleştiğini ve artık fiber gücün her yerde olacağını
söylüyor.Yani,reklamın gerçekleştirilmesindeki ana sebepler reklam filminin
başında,yalın anlatımla veriliyor.Fakat sorunlu kısımlar buradan sonra
başlıyor.
Reklam
filminde ABD'li hip hop müzik grubu The Black Eyed Peas'in 2005 yılında meydana
getirdikleri Pump It şarkısı,sözleri değiştirilerek kullanılmış. Şarkı,popülaritesini
fazlasıyla yitirmiş durumda,hatta Amerika'da bile hatırlanmıyor olabilir.Belki,kreatif
ekip içerisinde sıkı bir Fergie hayranı vardır,kim bilir.
Farklı
mekanlardaki farklı insanların ellerindeki cep telefonu,tablet ve laptoplarının
fiber hızla buluşmaları tasvir ediliyor.Aşırı hız yüzünden bunları zor
tutuyormuş gibi çeşitli hareketler yapılıp doğallıktan uzaklaşılıyor.Hatta,iş o
derece ilerliyor ki dükkanındaki televizyonu açan berber,elinde tuttuğu kumanda
yüzünden akıma kapılmış gibi gözüküyor.İnsan bir an için 'yoksa bütün
elektronik cihazlar fiber hızdan nasibini alacak mı' diye düşünebilir.
Gösterilen
mekanlar giderek daha kalabalık hale bürünmeye,hatta mekanlara sığılmayıp,sokaklara
taşılmaya başlanıyor.Farklı sosyo-kültürel ve ekonomik katmandan insanlar
işlerini güçlerini bırakıyor,toplumsal hareket psikolojisiyle dans olduğu
tahmin edilen figürlerle ne kadar sevinçli olduklarını göstermeye çalışıyorlar.
Türkiye'den
değişik manzaralar gösterilirken,dikkat çeken kısımlardan bir
tanesi,Anadolu'nun çorak bir yerindeki yolda -ki burası büyük ihtimalle Doğu ve Güneydoğu
Anadolu- ilerleyen köy minibüsüne tanıklık ediyoruz.Hedef kitlenin dışına
taşılarak,yaşadığı köy ortamında muhtemelen hayvancılık veya benzeri bir işle
geçinmeye çalışan yaş ortalaması yüksek kişileri mutluluktan ağızları kulaklarına varmış şekilde görüyoruz. Ayrıca,bu
kişilerin ellerinde üst model akıllı telefonların bulunması da çelişki
yaratıyor.Bu insanların en son düşüneceği şeylerden bir tanesi,teknolojik
atılımlardır. İsviçre'de yaşayan köylüler gibi gösterilmelerine gerek yoktu.
Tanınan
şarkıcılardan Hadise,konserinde 'hazır mıyız' diyerek ikinci dalganın fitilini
ateşliyor.Salonda eller cep telefonlarında,adeta moda girilmiş vaziyette
sallanıyor.Reklamda
oynayan ünlüler arasında futbol camiasından Rıdvan Dilmen ve Galatasaraylı
futbolcu Wesley Sneijder de bulunuyor.Reklamın sonunda gerçekleşen kısa bir diyaloğun
yanında reklamdaki diğer insanların yaptıkları burada da göze çarpıyor.Daha
önceki Türk Telekom reklam filmlerinden aşina olduğumuz Güven Kıraç ve Öner
Erkan devamlılık açısından yine var.
Reklam
filminde fiber hızın toplumsal hayatta insanlara hangi konularda daha iyi
imkanlar sunacağının belirtilmemesi büyük bir problem.Aynı öğelerin defalarca
tekrar edilmesi de başka sorunlu taraf olarak karşımıza çıkıyor.Sonuç olarak da
böyle bir eleştiri yazısı yazmak şart oluyor.
e.a.
Yorumlar
Yorum Gönder